Багато років всі ми з вами, як поціновувачі культури, історії та мистецтва (не побоїмося цього компліменту для нашої аудиторії), мали можливість бачити світові та локальні шедеври наживо. Наразі ж, у воєнний час, ми лише можемо з деякою ностальгією згадати ті часи, коли планували наші закордонні мандрівки або навіть просто уїкенди так, щоби хоча б краєм ока побачити архітектурну чи природну пам’ятку у своєму насиченому вояжі відпочинку.

Та все ж, будемо відвертими, пандемія навесні 2020 року повністю змінила цю звичну схему, коли рейси до омріяних вихідних в Європі були скасовані, а відвідування мистецьких подій наживо фігурувало лише у примарних планах на майбутнє.
І це сталося не лише тому, що ковід зламав систему українського туриста, звиклого і спраглого «встигнути все» – і задегустувати пиво, і сфотографуватись десь біля стін старого міста, і покупатися в морі, і потрапити до світового музею.

Саме тоді в культурних інституцій всього світу виникла необхідність швидко адаптуватися до умов існування в онлайн. Через пандемію це стало нагальною потребою усіх без винятку — від комунального закладу до міжнародних фестивалів.

У 2020 році наш Центр став першою в Україні організацією, що у співробітництві з Український культурний фонд та Zagoriy Foundation під час реалізації проєкту онлайн-мапи археологічних пам’яток #Віртуальні_мандрівки_Полтавщиною розробила, та за допомогою «Архітектон» Виготовлення архітектурних макетів та моделей, 3D друк реалізувала концепцію 3D-реконструкцій двох досить рідкісних та цікавих археологічних поховань доби бронзи, які були знайдені археологами Центру (посилання на 3D-моделі – у коментарях).

Подібний продукт, якого ще не було в українській культурній сфері, знайшов масу позитивних відгуків серед поціновувачів історії, як і серед наших фахівців-колег, так і навіть серед відносно далекого від професійної археології контингенту, адже дав змогу зрозуміти первинний вигляд археологічного комплексу, який, виявляється, – зовсім інакший у порівнянні з тим, яким його бачив спочатку археолог.
Тож цей позитивний досвід дав нам у руки важливі важелі для вже більш якісного виготовлення нових 3D-реконструкцій. І для повноти вражень нашої аудиторії, окрім форматів AR та VR у цьогорічному проєкті #віртуальність_забутих_предків ми задумали вже цикл з 5-ти віртуальних 3D-реконструкцій поховань, так би мовити, «шаманки та її сусідів».

Простіше кажучи, ми знову, разом з «Архітектоном», будемо репрезентувати шаманський комплекс, плюс ще 3 катакомбних поховання з цього кургану, та загальний вигляд самої шаманки.

Ці поховання теж дуже цікаві, серед яких є, як ми вже розповідали, захоронення стародавнього «воїна», «бабці-художниці”, «велетня», «шаманки».
Реконструкції будуть виконані у форматі зовнішнього вигляду, по типу того, як ці люди виглядали на момент здійснення захоронення (з артефактами та одягом), окрім 5-ї – анімованої, яку ми представимо «у живій постаті шаманки з бубном».

Наразі вже можемо показати вам тизери розробки перших двох поховань у вигляді ілюстрацій з процесу роботи 3D-модельєра. Далі буде!

#віртуальність_забутих_предків
#за_підтримки_УКФ
#запідтримкиУКФ